Index  |   Groep 1-2  |   Groep 3-4  |   Groep 5-6  |   Groep 7-8  
  Vraag en antwoord  |   Thema's en projecten  
Menu
Index De Meester Lespraktijk LesideeŽn Werkbladen Liedjes Boekverslagen Links Gastenboek en e-mail
Tip: kijk ook eens in mijn IdeeŽnregister

Geoffreys nieuwste project:

Vraag en antwoord

Heb je een goed idee nodig, of wil je dat ik meedenk over een bepaalde onderwijs-situatie? Hier kun je je vraag stellen! Misschien dat jouw vraag wel aanleiding is voor een heel nieuw lesidee of artikel op deze site!

Let op
Helaas kan ik wegens tijdgebrek niet meer dit onderdeel op mijn website onderhouden. Nieuwe vragen kun je dus helaas niet meer stellen. Je kunt de antwoorden op eerder gestelde vragen terug vinden in mijn ideeŽn-register. Voor spoedgevallen ben ik bereikbaar via mijn welbekende e-mail adres ;-).

Geoffrey, 7 februari 2008




Gestelde vragen:

Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 20 | Volgende


Naam: Els
Beeldende Vorming - Groep 3-4

Heeft u soms een idee voor een les beeld rond het thema 'verkeersopvoeding'?

Dank je wel

Wellicht is het leuk om met je leerlingen vervoersmiddelen te maken zoals auto's, fietsen, brommers enzovoorts. Dat kan van doosjes, wc-rolletjes en ander restmateriaal. Daarna kun je met die vervoersmiddelen allerlei verkeerssituaties op schaal naspelen.



Naam: jan bossink
Drama - Groep 5-6

Hallo

De drama-avond van de groepen 5 en 6 staat dit jaar in het teken van "reizen". We gaan met de groep als geheel of mogelijk ook kleine groepjes een uur verzorgen. Ik heb al een aantal ideeŽn daaromtrent: liedjes, anti-verveeltips voor op de achterbank, een dansje door een groepje.
Ik zou nog meer tips willen hebben voor andere activiteiten. Heb je een suggestie?
Dank je.

Vr. groet Jan Bossink

Hallo Jan. Hoewel het normaal gesproken een activiteit voor de wat jongere kinderen is, vind ik "Op Berenjacht" nog altijd een ontzettend leuke activiteit. Op Youtube staat een leuk filmpje hiervan (klik hier). Voor groep 5-6 kun je er een "interactiviteit" van maken, waarbij de leerlingen het publiek zover moeten krijgen om mee te doen. Daarmee geef je de leerlingen verantwoordelijkheid en haal je het "kinderachtige" eraf.



Naam: sadhna
Sociaal-emotionele vorming - Groep 3-4

weet je misschien nog creative activiteiten wat met emoties te maken heeft? ik heb al een kleurplaat


Ik denk hierbij aan maskers maken die verschillende emoties uitbeelden. Of een kleigezichtje waar je verschillende emoties mee kunt boetseren. Een kleurplaat is echter geen creatieve activiteit.



Naam: daisy
Natuuronderwijs - Groep 1-2

hoi
ik ben studente kleuteronderwijs en moet voor mijn studie een ontdekdoos maken over elektriciteit

heeft iemand hier leuke tips voor en misschien interessante sites

dank bij voorbaat

daisy

Hoi Daisy. De website www.ontdekplek.nl heeft talloze ideeŽn die je zo kunt gebruiken. Aanradertje dus.



Naam: lisa
Anders - Groep 7-8

wat is een persoonsvorm? bij spellings woorden, hoe kun je een persoonsvorm vinden in een zin

Eerst moet je het onderwerp vinden. Dus: wie doet er iets in de zin? En bij de persoonvorm vraag je dan: wŠt doet het onderwerp?

Voorbeeld:
Jan loopt fluitend naar huis.
- Wie loopt naar huis? Dat is Jan. Jan is het onderwerp.
- Wat doet Jan? Jan loopt. Loopt is de persoonsvorm.

Snap je?



Naam: dorry
Rekenen - Groep 7-8

HOE BEREKEN IK ALS IK 650 ST. INGEKOCHT HEB EN 125 VERKOCHT HEB, DAN WIL IK WETEN HOEVEEL IN PROCENTEN IK VERKOCHT HEB

Moet je dat uit je hoofd doen of mag het met een rekenmachine? Om procenten uit te rekenen, doe je namelijk meestal het volgende:

1. 100 : 650
2. Dat antwoord x 125.

Dan kom je uit op 19% en een beetje.

Dus om procenten uit te rekenen: eerst 100 delen door het totaal. Daarna doe je dat getal keer het aantal dat je verkocht hebt.



Naam: Stijn Kreuwel
Godsdienst - Groep 5-6

staat er een pop boven op het paasvuur en wat is de betekenis ervan

Dat is waarschijnlijk de here Jezus Christus, die met Pasen weer uit de dood is opgestaan. Dat is namelijk de reden dat we sowieso Pasen vieren.



Naam: stijn
Rekenen - Groep 5-6

wat is de hoofd stad van rusland

Moskou. Heb je je topo al gehaald? :-)



Naam: stijn
Aardrijkskunde - Groep 1-2

wat is de hoofd stad van amerika

Washington DC



Naam: bianca
Drama - Anders

help!! ben begeleidster op een school met kinderen met lichaamelijk en/of geestelijke handicapb.v ADHD autisme. Word onverwachts voor het vak DRAMA ingedeeld, nou weet ik wel wat ik zou willen doen!! maar hoe gaat dat ook al weer!! ik wil graag een foto/plaatje laten zien en dat de 1ste het weer aan de ander verteld, zodat het een ander verhaal word op den duur, ivm roddels op school!! heel leuk lijkt mij! Maar hoe pak ik dat aan! Is daar info over? je zou mij erg helpen! moet het 10-04 -06 al geven!! groetjes bianca

Om eerlijk te zijn heb ik met dit soort kinderen te weinig ervaring om je een betrouwbaar advies te geven, Bianca. Misschien kun je ťťn van je collega's om raad vragen.



Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 20 | Volgende


Copyright ©2003-2017  Geoffrey Reemer