Index  |   Groep 1-2  |   Groep 3-4  |   Groep 5-6  |   Groep 7-8  
  Vraag en antwoord  |   Thema's en projecten  
Menu
Index De Meester Lespraktijk LesideeŽn Werkbladen Liedjes Boekverslagen Links Gastenboek en e-mail
Tip: kijk ook eens in mijn IdeeŽnregister

Geoffreys nieuwste project:

Vraag en antwoord

Heb je een goed idee nodig, of wil je dat ik meedenk over een bepaalde onderwijs-situatie? Hier kun je je vraag stellen! Misschien dat jouw vraag wel aanleiding is voor een heel nieuw lesidee of artikel op deze site!



Gestelde vragen:

Pagina: Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 20 | Volgende


Naam: Ellen
Anders - Anders

Hallo meester Geoffrey,
ik loop mijn LIO in groep 4 en 5 en nu hebben we binnenkort een feestelijke ouderavond over het thema brand/brandweer.Ik moet dus iets bedenken van ongeveer 7 minuten wat we met de klas kunnen doen, een liedje, toneelstukje, grappig iets etc. Ik zat zelf te denken aan iets over de brandweer, heb je nog wat suggesties voor mij? alvast bedankt.
groetjes Ellen



Naam: bregje
Godsdienst - Groep 5-6

ik wordt vaak gepest wat moet ik doen ?????????
iemand iedeen ik vind het niet leuk! omgod vragen helpt niet

Hallo Bregje.

Wat jij moet doen is praten. Praten met je ouders, praten met je meester of juf of praten met andere mensen die je vertrouwt. Vertel ze wat er aan de hand is en hoe jij je voelt. Als jouw meester of juf weet wat er aan de hand is, kan die je misschien helpen. En als jouw ouders weten wat er aan de hand is, weet ik zeker dat zij alles zullen doen om het probleem op te lossen.

Zorg er dus voor dat de mensen die het meest van je houden weten wat er aan de hand is. Want die kunnen jou veel beter helpen dan wij.

Succes, meid! En bedenk goed: niemand verdient het om gepest te worden. Ook jij niet!



Naam: bregje
Anders - Groep 5-6

Ik heb mijn spreekbeurt al heel snel met me vriendin over Francine Oomen hoe krijgen we dat snel voor elkaar????????????
liefs/bregje en mijn vriendin

Oei oei, te laat begonnen, dames? :-)

Op zich is dit een leuk onderwerp om iets speciaals van te maken. Een interviewspelletje bijvoorbeeld, waarbij ťťn van jullie Francine Oomen speelt en de andere de interviewer. Bedenk een heleboel vragen die voor je klasgenoten ook interessant zijn en zoek de antwoorden op haar website op (www.francineoomen.nl.

Het is ook leuk als jullie je een beetje "in stijl" verkleden en ook een beetje deftig praten. Net als in een echt interview :-).



Naam: Erin
Anders - Groep 1-2

hoe vind ik een onderwerp voor mijn spreekbeurt

Simpel. Denk aan iets waar je nog niets van afweet, maar waar je wel dolgraag veel over zou willen weten. Een prachtige diersoort, een beroemd persoon, een prachtige film... er is van alles mogelijk. Of zoek even op internet naar andere spreekbeurten. Misschien dat je daar ideeŽn vindt.



Naam: helena
Beeldende Vorming - Anders

Hallo!

Ik zit het 3e jaar, opleiding docent beeldende vorming. Dit jaar moet ik stage gaan lopen binnen het bassisonderwijs. Ik weet nog niet precies op welke school dat zal zijn en dus ook niet of het in groep 1,2,3,... zal zijn. Wel heb ik al een opdracht bedacht! : Mijn doel is om de kinderen via een opdracht handvaardigheid ook te laten proeven van muziek en cultuur, dus ik wou een muziekinstrument met ze gaan maken. Dit wilde ik doen door hun een langwerpige ballon te laten opblazen en te omwentelen met papier-machť. Deze langwerpige vorm kunnen ze dan opvullen met bijvoorbeeld kiezeltjes of zand. de opening maken we dicht en de buitenkant kunnen ze in kleuren die ze zelf kiezen schilderen. En we hebben een slaginstrument!
Nu mijn vraag: Vanaf welke groep denkt u dat deze opdracht mogelijk is om te maken met de kinderen?
Alvast bedankt! Groetjes, helena uit BelgiŽ

Hallo Helena. Leuk idee! Ik denk dat je dit heel goed kunt doen vanaf groep 5 (in BelgiŽ is dat het derde leerjaar). Hou wel rekening met de kleren als je met papier-machť gaat werken.



Naam: roy herngreen
Anders - Groep 1-2

waardoor komen veel leerligen in de problemen als ze niet plannen? wat doen de leerlingen dan niet goed.

Het niet kunnen plannen heeft vaak te maken met een gebrek aan overzicht. Deze leerlingen zien dan een berg werk voor zich en hebben dan meteen zoiets van "oeps... wat veel werk, dat krijg ik nooit af!" En in plaats van dat ze dan de dingen ťťn voor ťťn inplannen, schuiven ze het voor zich uit. Tot ze op een gegeven moment, als alles klaar moet zijn, echt een probleem hebben. Want dan hebben ze nog helemaal niets af en krijgen ze op hun kop van de leraar.

Kortom: als je het moeilijk vindt om te plannen, praat er dan over met je leraar. Anders blijf je de rest van je leven last houden hiervan.



Naam: Dsje
Anders - Groep 1-2

Hoe leer je een kind uit groep 1/2 knippen?

b.v.d

Hallo Dsje. Deze vraag heb ik hier al eens beantwoord.



Naam: Werner
Kring - Groep 7-8

Hoi,

Wat houdt het spel onw-two-three-four in?

Groeten Werner

Hallo Werner. Lees even de lesbeschrijving als je er niet uitkomt.



Naam: samyra
Anders - Groep 1-2

Hallo, ik werk binnen het speciaal onderwijs, nu ben ik aan het afstuderen. Als afstudeerproject ben ik bezig met het opzetten en uitdiep van de leerlijnen.
Mijn vraag is: Wat zijn leerlijnen nou precies. Hoe kan ik dit het beste verwoorden?

Alvast bedankt

Heel simpel gezegd is een leerlijn de weg die je aflegt om je een bepaalde vaardigheid eigen te maken. Die weg wordt gevormd door stappen en deelstappen en aan het eind van de weg ligt de fase van volledige beheersing.

Wellicht is dat een goede definitie?



Naam: Lindsay
Anders - Groep 1-2

Ik zou graag het thema groeien eens willen uitwerken in mijn 2de kleuterklas. Hebben jullie soms leuke ideetjes hier rond?



Pagina: Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 20 | Volgende


Copyright ©2003-2018  Geoffrey Reemer